Na Ďáblovu prdel aneb toulky po Jižních Čechách

7. listopadu 2015 v 16:20 | Niki |  Cestou necestou
Jestli si myslíte, že jsem se vydala do pekla, tak nikoli. Ďáblova prdel je skalní útvar, který se nachází malinký kousek od vesnice Český Rudolec v České Kanadě. Ale na to si ještě chvilku počkejme.

Představte si ráno, všude sníh a zima, ale svítí sluníčko a máte spoustu energie a času. Půlku zimy už jste v posteli strávili, tak teď je čas na nějakou aktivitu. Sváča je hotová, auto připravené, všechny průduchy pod oblečení jsou ucpané. Můžeme vyrazit. Pro lidi, kteří ještě stále jezdí podle mapy, mám jednu vychytávku. Říká se jí navigace. Nemusíte se hádat, kdo je horší, jestli navigátor nebo řidič. Víte, že ji nedržíte obráceně a chytrý hlásek vám občas napoví, že jedete dobře nebo špatně. Šťouralové pozor, ještě jsem se s navigací Sygic neztratila a to už se mnou projela kus Evropy. Všechno je tedy připravené můžeme vyrazit.

A protože jsem naznačila, že se touláme po Jižních Čechách, výpravu začneme v Táboře, odkud taky pocházím, a o kterém už jste si taky mohli něco přečíst. Trasy jsou různé. Dá se jet přes Kamenici nad Lipou a Stmilov nebo přes Jindřichův Hradec a Kardašovu Řečici. Každopádně všechny cesty vedou do Říma, tedy vlastně do Markvarce. Cesta nám trvala ani ne hodinu a půl, a protože tenhle kraj známe v létě jako svoje boty, bylo pro nás nové, vidět ho pod bílou peřinou, opravdu to vypadalo jako někde v Kanadě.

Kousek od vesničky jsme zaparkovali na malém parkovišti určeném pro výletníky. Došlápli jsme k informační tabuli, která hlásala, že rozhledna nedaleko je otevřená již od února za dobrého počasí. To bylo příjemné zjištění a obě podmínky tento den splňoval. K rozhledně vedla lesní cesta okolo výběhu pro koně a farmy, ke které, jak jsme se později dověděli, patří všechny okolní pozemky včetně Ďáblovy prdele. Rozhledna tady nestojí dlouho, je ze dřeva a okolní lesy zatím převyšuje. Jsou zde lavičky pro odpočinek a kadibudka pro ty, co to dovezli až sem. K našemu překvapení byla rozhledna zavřená. To bylo docela zklamání. Těšili jsme se na výhled do okolní spící krajiny.

Vytáhli jsme svčinu, trochu to tam prošmejdili a vyrazili jsme dál. Jestli si myslíte, že dál jsme šli podle informačních tabulí, tak se spletete. Žádné už po cestě nebyly. Všude byl jen sníh a žádné stopy. Cesta se dělila na tři pěšiny vedoucí každá úplně jinam. Po jedné z nich jsme se vydali. Nebudu vás dlouho napínat, přes veškerou snahu, projití všech stezek, upadnutí na ledových zmrazkách, jsme stejně tu prdel nenašli! Je tam, víme to my i lidé, kteří o tom píší v turistických průvodcích. Místo toho jsme našli krásné malé rybníčky kaskádovitě upravené a na nich plující kachny. V rybníkách se líně převalovali kapři a házeli blyštivé odlesky do kraje. Přes rybníky vedly mosty, které jakoby sem přibyly teprve včera, tak moc voněly dřevem. Tohle bylo ono, energie z toho místa přímo svítila. Po pořízení několik fotek, jsme se vydali na cestu zpět k autu. A Aby ten výlet neskončil tak rychle, ještě jsme se svezli do Markvarce.

V této vesničce mají totiž starý mlýn, se kterým si dal majitel neuvěřitelnou práci a vytvořil z něj prodejní galerii a kavárnu. Uvnitř to vypadá moc pěkně. Všude stály vlastnoručně dělané hrnečky, mísy, kočičky, čarodějnice a do toho krásně zapadalo staré zařízení mlýna, které bylo zrenovováno. Všechno to tam vonělo a bylo tam moc útulno. Jejich horké maliny jsou vyhlášené po celém okolí a domácí čokoláda prostě úžasná. Všem vřele doporučuju navštívit tohle místo, název je zcela prostý Do Mlejna a na jejich webových stránkách najdete vše, co budete potřebovat. Až tam budete, všimněte si, že před mlýnem leží rybník. A jestli tam bude pořád ta jedna vznešená labuť, nezapomeňte jí hodit nadrobený rohlík nebo housku i za mě.

Fotky z téhle výpravy najdete v sekci Galerie -> Cestou necestou -> Markvarec - Ďáblova prdel

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Anketa

Vydáte se do České Kanady?